Jakovlev Jak-11 byl sovětský cvičný letoun, dvoumístný dolnoplošník se záďovým zatahovacím podvozkem poháněný hvězdicovým motorem Švecov AŠ-21.
Letoun Jakovlev Jak-11 vychází typově ze sovětského stíhacího letounu Jak-3, který s hvězdicovým motorem AŠ-82FN vzlétl již 10. listopadu 1945. Tento stroj se však do výroby nedostal, ale došlo k jeho další modernizaci a vznikl tak nový letoun, který se podrobil zkouškám na jaře roku 1946. V Sovětském svazu se vyráběl v letech 1947 –1956 a celkem zde bylo vyrobeno 3859 kusů.
Roku 1953 prodal Sovětský svaz licenci letounu Československu a v továrně Let Kunovice byl stroj vyráběn pod označením LET C-11. V letech 1953–1956 zde bylo vyrobeno 707 kusů.
Letoun se používal pro výcvik pilotů stíhacích letadel, pro nácvik střelby, fotoprůzkum i bombardování. Kromě SSSR a Československa bylo letadlo používání v zemích Varšavské smlouvy, ve spřátelených rozvojových zemích, ale též i v Rakousku.
Ostatní uživatelé
Československo, Afghánistán, Albánie, Alžírsko, Bulharsko, Čína, Egypt, Indonésie, Irák, Jemen, Maďarsko, NDR, Polsko, Rakousko, Rumunsko, Severní Korea, Somálsko, Sýrie, Vietnam
Technické údaje
Let C-11
Osádka: 2
Rozpětí: 9,40 m
Délka: 8,503 m
Výška: 3,28 m
Nosná plocha: 15,40 m²
Hmotnost prázdného stroje: 1950 kg
Užitečné celkové zatížení: 550 kg
Max. rychlost (ve výšce 2500 m): 460 km/hod.
Absolutní dostup (ve dvojím obsazení): 7 100 m
Max. dolet: 1260 km
Typ motoru: Švecov AŠ-21 (v Československu vyráběný v licenci jako M-21)
Vzletový výkon: 700 k (515 kW)
Předepsané palivo: etylizovaný letecký benzín s oktanovým číslem 95
Výzbroj: 1× kulomet ráže 12,7 mm, 2× 50kg puma
red