Od jara 1914 začaly práce na přestavbě letounu RAF B. E. 2 a který už naprosto nevyhovoval požadavkům vojenského letectva. Tak vznikl B.E.2c. Ten se lišil posunutým spodním křídlem kvůli lepší viditelnosti, jinak tvarovanou směrovkou a kýlovou plochou před ní, a později i podvozkem bez pomocných lyží. Křídla dostala křidélka.
Toto letadlo mělo vysokou letovou stabilitu a mohlo létat skoro i bez pilota - to ale byl později důvod k jeho velké neoblíbenosti u bojových útvarů, kde jeho mizerné manévrovací schopnosti nedokázaly nijak ochránit před útočícími stíhači. Krátce po zahájení války začala i jeho sériová výroba a současně s tím i výroba menšího množství B.E.2d, kteý se olišoval pouze malou gravitační nádrží pod horním křídlem. Typ byl používán k dělostřeleckému pozorování a bombardování.
V letech 1914-15 se na výrobě podílelo 22 továren a bylo postaveno přes 1200 B.E.2c. Kromě Britů měli tyto stroje ve výzbroji Belgičané, Norové a Rusové. Belgičané svých třicet strojů dost radikálně přestavěli, když prohodili místa pilota a pozorovatele (dosud seděl pozorovatel vepředu), což jednak poskytlo objěma lepší výhled, jednak mohl nyní pozorovatel obsluhovat kulomet. Další změnu představovalo nahrazení původních slaboučkých motorů RAF 1a novými Hispano-Suiza.
Vývoj pokračoval, proto byly později stroje B.E.2 stahovány do pomocných a cvičných rolí a nahrazovány například R .E. 8 a F. K. 8. Staré B.E.2c byly předávány Home defence a sloužily například k protiponorkové službě a stíhání vzducholodí.
Zroj: ZDE
redakce Ostrava Online